Kultura

Muzyka z nastawieniem na komercję

Mimo tego, że komercja często jest szeroko krytykowana masy ludzi najczęściej garną do wszystkiego, co jest nastawione przede wszystkim na zysk. Dobrym przykładem jest muzyka komercyjna, czyli popularna – w skrócie określana słowem „pop” – której głównym celem jest zgromadzenie jak największej ilości fanów. Dlaczego właśnie muzykę popularną wybierają najczęściej ludzie? Nie wiąże się to z płcią, wiekiem, statusem społecznym i innymi, tego typu zależnościami, ponieważ zgodnie z badaniami popu chętnie słuchają dosłownie wszyscy! Przede wszystkim ta muzyka jest bardzo lekka, przyjemna i bardzo łatwa w odbiorze. Dotyczy to zarówno samego utworu jak i warstwy tekstowej, która najczęściej nie jest bardzo skomplikowana, wobec czego każdy może ją zrozumieć. Niektóre osoby uważają, że muzyka popowa jest po prostu spokojniejszą i bardziej przyswajalną odmianą rocka, ponieważ jest mniejsza ilość syntezatorów, a całość jest dużo bardziej prosta i melodyjna. Bardzo często utwory popowe są przerobionymi wersjami piosenek rockowych, które już w swoim gatunku odniosły wielki sukces! Muzyk popowy to najczęściej ten, który kieruje się w swojej twórczości przede wszystkim gustami oraz oczekiwaniami fanów. Właśnie w ten sposób powstają trendy modne w muzyce popowej, które bardzo łatwo poznać po tym, co możemy usłyszeć w każdej komercyjnej stacji radiowej. Jednak nie zapominajmy o tym, że mimo prostoty oraz łatwości przekazu muzyka popowa cały czas nie jest muzyką amatorską.